poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Niedzielna wertykulacja trawnika.

zawsze dziwnie mi się pisze słowo wertykulator, bo pierwsze 5 liter i 7 są obok siebie w jednej linii na klawiaturze :). No ale cóż.
Pożyczyłem w tym roku wertykulator od sąsiada. Nieduży, elektryczny ale nawet całkiem mocny. Oczywiście wertykulowanie trawnika rozmiaru mojego trawnika używając kosza jest bezsensu, bo co dwa kroki trzeba by go opróżniać a i tak połowa by wypadała. Tak więc bez kosza, i z klapą zaczepioną drutem żeby ładnie wypluwało siano na trawnik. Na zdjęciu po lewo trawnik niezwertykulowany a po prawo zwertykulowany.


Po wertykulacji przyszła pora na mniej przyjemne grabienie. Wyszło mi 4 worki po 240 litrów. Po zgrabieniu i tak zostało trochę siana na trawniku więc przejechałem cały kosiarką. Nie tylko wciągnęła resztę siana ale od razu wyrównała i przystrzygła delikatnie trawę. Po wszystkim posypałem trawnik nawozem i uruchomiłem podlewanie. Niestety w trakjcie wertykulacji rozwaliłem sobie jedną dyszę od nawadniania. Muszę sobie dokupić i wymienić.
Cała operacja pielęgnacji 800 metrowego trawnika zajęła cały dzień od późnego rana do zachodu słońca.

3 komentarze:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  2. W momencie jak będziemy dbali o nasz trawnik to z całą pewnością będzie on jeszcze bardziej zielony i soczysty. Ja za to jestem wielkim zwolennikiem leniuchowania w ogrodzie. Ty m bardziej, że jak już posiadam fotel ogrodowy https://ogrodolandia.pl/fotele-ogrodowe to mogę na nim spędzać całe dnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy decydujemy się na zakup narożnika ogrodowego, warto zastanowić się nad jego wielkością i kształtem. Czy nasz ogród jest wystarczająco duży, aby pomieścić duży, okrągły narożnik? A może lepiej sprawdzi się mały, kwadratowy model? Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na kolorystykę - czy chcemy, aby mebel był w neutralnych kolorach, czy może preferujemy coś bardziej wyrazistego? Szczegółowe porady dotyczące wyboru idealnego narożnika ogrodowego znajdziecie https://www.eluban.pl/artykul-4media/23846,jak-wybrac-idealny-naroznik-ogrodowy.

    OdpowiedzUsuń