środa, 8 czerwca 2011

Dziennik Budowy Dorado II cz. 101

Rozpoczynamy nową setkę we wpisach mojego dziennika budowy. W zasadzie powinno się to już przestać nazywać dziennikiem budowy a powinno nazywać historią wykończenia i urządzania domu. Przez ostatni rok mówiłem wychodząc z domu "idę na budowę" ale teraz kiedy już nic tam się nie buduje, a co najwyżej wykańcza, maluje, listwuje czy kopie w ogródku, brzmi to jakoś głupio. Teraz "idę do dużego domu" :) .
No ale do rzeczy. Prace w ogrodzie trwają. Cały teren za domem jest już przygotowany, siatka rozłożona, ziemia rozrzucona, wyrównane, wałowane. Żeby można było pociągnąć trawnik między domem a płotem od strony wykuszu, jako że jest pewne opóźnienie z dostawą torfu, chłopaki wkopali mi rury do odprowadzenia wody z rynien z których część włąśnie tam pod wykuszem idzie. Załatwili tez odkopanie rury od pompy i wkręcenie trójnika zamiast mufy i przeprowadzenia rurki do domu bym mógł w przyszłości założyć tam hydrofor i kożystać z własnej studni do podlewania. zdjęcia niestety z telefonu, ale cóż. Wygląda to tak:


Tam gdzie ma być kostka tam położone zostały rury z PCV, żeby nie podmywało bruku.


W miejscach gdzie będzie trawa woda z rynien odprowadzona jest rurami drenarskimi zapakowanymi w geowłukninę, żeby piasek nie dostawał się do środka przez dziurki w rurach.



Wszystko ładnie podłączone jest do obu studni chłonnych po dwuch stronach domu. Doprowadziłem też po rurce w miejsca gdzie są zewnętrzne krany na ścianie. Po co woda ma lecieć na kostkę czy trawnik i wypłukiwać. woda może wpadać do studzienki i rurą odpływać do studni. Jeszcze nie wybrałem rodzaju studzienki, ale jeszcze się zdaży.


Dzis zakopią to wszystko a około południa dojedzie jeszcze jedna wywrotka ziemi. Jest szansa, że dziś ostatecznie zostanie przygotowany teren pod trawnik i może podłączą już zraszacze. Mam nadzieję że jutro lub pojutrze rozpocznie się wysiew trawy. Po raz pierwszy od lat nie mogę doczekać się koszenia :D

11 komentarzy:

  1. Faktycznie takie podłączenia są bardzo ważne i ja także przy budowie domu chciałem, aby instalacja wodna oraz kanalizacyjna była jak najlepiej zrobiona. Teraz także myślę o tym bay podłączyć pompę do hydroforu https://pytanieodom.pl/jak-podlaczyc-pompe-do-hydroforu/ i wiem, że nuda mi się to zrealizować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama budowa jest bardzo ważnym procesem i moim zdaniem jak najbardziej należy robić to dobrze. Ja również jestem zadowolony z tego co robiła u mnie firma https://bruk.warszawa.pl gdyż podjazd jaki ułożyli wygląda imponująco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie sama budowa to wiele etapów i moim zdaniem bardzo ważną sprawą jest również to aby cała instalacja wodna i kanalizacyjna były wykonane właściwie. U mnie tymi sprawami zajął się hydraulik https://rost.wroclaw.pl/ i tak naprawdę wszystko działa jak należy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak się składa, że dla mnie również wszelkiego rodzaju instalacje wodne są po prostu ważne i w takich sytuacjach ja również wiem, ze dobry hydraulik sobie z tymi pracami poradzi. Ja zazwyczaj dzwonię po specjalistę z http://hydraulik.wroclaw.pl/ i jak najbardziej jest to bardzo ważna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie są to bardzo ważne sprawy i ja jeszcze jestem zdania, że właśnie niezwykle istotnym jest to abyśmy mieli właściwie wykonaną instalację hydrauliczną. U mnie takimi pracami zajął się specjalista z https://hydraulikon.pl/ i to był bardzo mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wybierając usługi hydraulika, warto postawić na doświadczenie i wiedzę techniczną. Nie każdy problem z instalacją hydrauliczną można rozwiązać samemu, dlatego fachowa pomoc jest nieoceniona. Dla osób potrzebujących rzetelnej i profesjonalnej obsługi, polecam sprawdzić ofertę na https://fachowenaprawy.pl/. Są to eksperci w swojej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczoznawca budowlany to profesjonalista, który specjalizuje się w sporządzaniu ekspertyz budowlanych oraz opinii technicznych. Oferuje on także usługi z zakresu opinii przedsądowych i sądowych, postępowań podatkowych, przeglądów okresowych budynków, badań zawilgoceń. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie dr inż. Przemysława Stawiarskiego: https://www.stawiarski.pl/ .

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto też wiedzieć, gdzie można znaleźć maszyny budowlane. Takie maszyny można na budowę albo wynająć albo zakupić. Polecam rozejrzeć się online, firmy oferują bardzo duży wybór takich maszyn.

    OdpowiedzUsuń